پارک ملت؛ طبیعتگردی در پارک های مشهد

سه شنبه 28 اسفند 1397
15:25
admin

شهر مشهد مقدس راس استان خراسان رضوی است که در شمال شرقی کشور ایران جای دارد . این شهر دارنده ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به شهرستان کلات , از شمال غربی به درگز از غرب به نیشابور و چناران و از شرق به سرخس و تربیت استکان منتهی می شود . مشهد دارنده ۴ بخش احمدیه , مرکزی , رضویه و طرقبه میباشد . مشهد مقدس حدودا ۹۳۴ کیلومتر از تهران مسافت داراست . گویش مردمان مشهد پارسی بوده و بعضا دارنده لهجه و گویش های مختلفی می باشند . در سال ۱۳۸۸ شهر مشهد مقدس تحت عنوان پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران شناخته شد .


پارک ملت مشهد مقدس در کنار اتوبان نماینده قانونی آباد , ضلع شمال غربی تقاطع آزادی جای دارد . این بوستان جزء بوستان های سابق شهر مشهد مقدس به شمار میرود که در طول سلطنت محمدرضا فرمان روا پهلوی و در سال ۱۳۴۳ در بیرون از شهر احداث شد . به دلیل بسط بخشها شهری این بوستان در سالهای اخیر در باطن شهر جای گرفت

ایده ساخت بوستان ملت مشهد مقدس , بوسیله دو مهندس انگلیسی مطرح شد و بعد از آن چند مهندس اهل ایران ساخت آن را به دست گرفتند و به اتمام رساندند . مساحت بوستان ملت حدود ۷۲ هکتار است . و بیش تر از ۳۵ هزار درخت گوناگون , که بعضا از آنان قدمتی چندین روستا ساله دارا هستند در محوطه بوستان کاشته شده‌است که بر زیبایی این بوستان میافزاید .
در ضلع شرقی بوستان ملت , یک دریاچه موجود هست و در پشت دریاچه یک مجتمع جانبازان جای دارد که راس مراقبت از جانبازان انقطاع نخاعی است . زمین های ورزشی بوستان ملت در ضلع غربی آن قرار گرفته شده‌است . که می توان اظهار‌کرد وسیع ترین استخر روباز شهر مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع با عمق ۳ متر و ظرفیت ۴۰۰ نفر در‌این نصیب از بوستان ملت قرار گرفته شده‌است .
بقیه تجهیزات رفاهی بوستان ملت :
زمین بسکتبال , زمین چمن فوتبال , زمین والیبال , زمین تنیس و پیست اسکی از گروه زمین های ورزشی بوستان ملت میباشند که بدور تا بدور آنان هم مکانی برای دویدن اختصاص داده شده‌است .
بوستان ملت مشهدقسمتی در‌این بوستان به اسم گلشن رز موجود است که مکانی سرپوشیده برای به کارگیری بانوان است و تجهیزات ورزشی متنوعی برای بانوان در حیث گرفته شده‌است .
یک شهربازی در بوستان ملت موجود است , این بخش از نصیب مرکزی تا بخش های شرقی بوستان را در برگرفته است . شهربازی بوستان ملت در سال ۱۳۵۱ احداث شد و او‌لین شهربازی شهر مشهد به اکانت می‌آید .
شهربازی پارک ملت تاکنون تغییرات متعددی نموده است . چرخ و فلک این بوستان قطری به ارتفاع ۸۰ متر دارااست که هجدهمین چرخ و فلک بزرگ دنیا به شمار میرود . چرخ و فلک حدود ۲۵۰ بدن دارااست که در سال ۱۳۸۴ به افتتاح رسید , این چرخ و فلک می‌تواند در هر به دور ۴۵۰ نفر را تا طول ۸۰ متر بالا می‌برد , این چرخ و فلک بوسیله بخش سری راه‌اندازی شده‌است و این موسسه او‌لین دارای استاندارد امکانات شهربازی در مملکت بوده است که در سال ۱۳۹۰ عضو اتحادیه IAAPA شد .
بوستان ملت مشهددر این شرکت وسایل بازی به سه مدل هیجانی , خانودگی و کودک ها , تقسیم می شود . که از این جور , وسایل هیجانی فراوان پرطرفدار و دیدنی به حیث می رسند : اسکیت بورد , آکروجت هوایی , سورتمه , ترن هوایی , تاپ اسپین , تاب گردان , سالتو , اطراف وحشت , کشتی دوقلو , فایربال , صندلی فضایی , طوفان و پرواز در عرش از تیم وسایل بازی هیجانی جان دار در بوستان ملت به حساب آورده می شود .
وسایل بازی خردسالان و خانوادگی هم دربرگیرنده , قطار دوقلو , کشتی دوقلو , چرخ و فلک , اتومبیل برقی , کشتی صبا , جامپینگ , آفتاب و مهتاب , تاب بچه , قطار نوپا , شاتل بس , موتور کراس , دنیای حیوان‌ها و هلی کوپتر است .


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گرفتن کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ، فیلیمو و نماوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]