در سفر به جزیره ی زیبای کیش چه غذایی بخوریم؟

شنبه 2 شهريور 1398
11:37
admin

کیش جزیره ای به شکل بیضی است که در ۱۲کیلومتری شیبکوه قرار دارد، این جزیره در سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور برگزیده شده است. جزیره ی کیش در حال حاضر اقتصادش ، بر پایه‌ی گردشگری و تجارت استوار است.

جزیره‌ی کیش، مرواریدی قرار گرفته در خلیج فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی ایران است.

آب و هوای کیش با متوسط دمای ۲۷ درجه و رطوبت حداقل ۱۹ و حداکثر ۱۰۰ درصد است.

زمستان بهترین فصل و بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی و قیمت و هزینه جهت سفر به این جزیره زیبا است. البته که تور کیش ارزان را در فصل گرم تابستان می توانید رزرو کنید.


در جزیره ی کیش برای گشت و گذار و تفریح، امکانات فراوانی وجود دارد که مسلما خاطره ی خوبی را در ذهن مسافران کیش به جای می گذارد. خوردن غذاهای محلی در کیش هم علاوه بر اینکه باعث می شود تا طعم ماندگار آن را، برای همیشه زیر زبان حس کنید.

خوردن غذاهای محلی در سفر به مکان های مختلف باعث صمیمت و انتقال فرهنگ یک جامعه به مسافران می شود. به طور کلی غذا مانند یک زبان است که به وسیله آن می توان عواطف و هیجانات را با سایرین به اشتراک گذاشت.

یکی از غذاهای محلی خوشمزه و مقوی جزیره کیش هریسه است، برای تهیه ی هریسه از بلغور گندم و گوشت دارچین و شکر و نمک استفاده می شود. میتونیم بگیم که هریسه یک نوع حلیم مخصوص در کیش است که توصیه می کنیم حتما یکبار امتحان کنید.

یکی از غذاهای پر طرفدار و محبوب در جزیره ی زیبای کیش، برنج شکری یا محمر است. این برنج همانطور که از اسمش مشخص است یک برنجی است که به صورت شیرین تهیه شده و این غذا معمولا با ماهی سرو می شود.

از دیگر غذاهای محلی کیش که خیلی پر طرفدار و محبوب است می توان سمک مشوی را نام برد که از این قاعده مستثنی نیست و برای پخت آن از ماهی نیز استفاده می شود. محلی های این منطقه برای تهیه سمک معمولا ماهی شیر را کاملا سرخ و برشته می کنند و با یک سس خوش عطر و طعم عربی سرو می کنند.

برنج مجبوس یا مکبوس یکی از غذاهای محلی جزیره کیش است و غذایی عربی است که معمولا در مجالس و مهمانی طبخ می شود و به عنوان یک غذای مجلسی در میان محلی ها شناخته شده است.

مضروبه از غذاهای محلی کیش که برای طبخ آن از ماهی استفاده می کنند. در غذاهای جنوبی معمولا ماهی یکی از اصلی ترین موارد است که مضروبه هم یکی از این موارد است. در طبخ مضروبه برای خوش طعم کردن ماهی از سیر و سبزیجات فراوان و زنجبیل و فلفل استفاده می شود.

بیشتر مسافرانی که به جزیره کیش سفر کرده اند، برای یک بار هم که شده مرگوگ و یا مرقوق را نوش جان کرده اند. مرگوگ یک خورش محلی است که موادی مانند آرد سنگک، گوشت با استخوان، گوجه فرنگی، رب گوجه، فلفل سبز تند، بادمجان،سیر، روغن و نمک را شامل می شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است.



[ بازدید : 287 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گرفتن کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ، فیلیمو و نماوا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]